Het boek van Tess


De vrije val duurt eindeloos. Mijn jurk bolt op en fungeert als parachute. Even voel ik me alsof ik zweef, maar dan krijgt de zwaartekracht vat op me en val ik als een baksteen.

Ontmoet Tess, 23 jaar. Tess schrijft, Tess leeft en Tess doet. Dat laatste vooral, zonder veel na te denken over de gevolgen van haar acties. In Het boek van Tess maak je een zomer lang mee hoe Tess inspiratie opdoet voor haar boeken. Want om auteur te kunnen worden, moet je wel zorgen dat je zelf ook veel meemaakt, vindt ze. In haar eentje onderneemt ze gevaarlijke avonturen, met haar vriendinnen komt ze in bizarre situaties terecht en berooft ze een fontein. Gelukkig ontmoet ze iemand die haar rust geeft en haar na laat denken over haar leven. Aan hem vertelt ze haar grootste geheim.


Een cross-overroman over een zomer vol drank, seks en gedichten. Vol lijstjes en liefde. Maar ook vol eenzaamheid en pijn.

Titel: Het boek van Tess
Auteur: Miriam Bruijstens
Aantal bladzijdes: 131
Uitgeverij: Clavis

Samenvatting

Een zomer van Tess. Een zomer vol met jongens, seks en heel veel drank. Een zomer waarin Tess schrijft. Maar vooral een zomer met heel veel lol.

Mijn mening

Het boek van Tess is prachtig. Met alle gedichten en citaten die erin staan komt het verhaal helemaal tot leven. Ondanks dat ik niet veel van het New Adult genre gelezen heb, valt het me helemaal niet tegen. 

In het boek van Tess staat Tess centraal. Maar Tess is niet een normaal persoon in mijn ogen. Ze is iemand met veel lef, die graag haar grenzen opzoekt. Vooral wat betreft jongens en drank. Vooral ook hoe Miriam Bruijstens het geschreven heeft lijkt het zo echt.

Ik zal niet zeggen dat ik Tess wil zijn maar waar Tess leeft is toch wel een bijzondere plek. Ze komt vaak op het strand iets wat ik ook graag zou willen. Plus ze schrijft, dat is iets wat ik ook graag doe. 

Ik wil uitgeverij Clavis bedanken voor het toesturen van Het boek van Tess

Ik geef Het boek van Tess 4/5

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten