Een storm van zwaarden deel 1

Wanneer de slagschaduwen van de winter naderen, raken de Zeven Koninkrijken door bloedveten verdeeld. De leden van de Nachtwacht die de Muur bewaken, bereiden zich voor op de grote kou en op de wandelende doden die onveranderlijk meekomen. Elders...

...in de ijzige streken voorbij de Muur, komt een leger van vogelvrijen bijeen. Zij beschikken over de wilde magie van deze ijswoestenij en maken zich op voor een invasie van het Noordelijke Rijk, waar de jeugdige Robb Stark nog maar zo kort zijn kroon draagt. Robb wordt door bittere gevoelens gekweld - zijn zusters zijn verdwenen, verloren geraakt, dood of overgeleverd aan de grillen van de wrede kindkoning Joffrey, die met meedogenloos harde hand het Zuiden regeert. Het is niet de vraag of, maar wanneer de strijd zal losbarsten. 



Titel: Een storm van zwaarden deel 1 #3 Een lied van ijs en vuur
Auteur: George R.R. Martin
Aantal bladzijdes: 624
Speelt zich af in: Westeros
Uitgeverij: Luitingh-Sijthoff

Mijn mening

Nog steeds is Joffrey koning in het zuiden. Samen met zijn familie en Sansa Stark woont hij in Koningslanding. Wanneer Sansa uitgehuwelijkt wordt aan Tyrion ontplofte ik. Joffrey is verloofd met Margaery wat best wel slim is.

In het noorden trekt koning Robb Stark op. Met zijn moeder Caitlyn achter zich aan. Caitlyn stuurt Brienne naar Koningslading om Jaime, Cersei's broer, af te leveren in ruil voor Sansa. 

Achter de muur is Jon Sneeuw nog steeds. Samen met Ygritte. Wat er met die twee gaat gebeuren weet ik niet maar interessant is het zeker wel. In de vorige boeken vond ik Jon helemaal niet zo leuk maar nu in eens weer wel.

De stukken die vanuit Arya's perspectief geschreven worden zijn samen met die van Tyrion mijn favoriet. Het boek is super spannend en ik kan niet wachten tot ik weer door ga lezen.

Wat mij wel op viel dat er best wel wat verschillen zitten tussen het boek en de serie. Dat maakt het juist extra leuk, al die informatie die de serie niet geeft. 


Ik geef Een storm van zwaarden deel 1 5/5

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten