Dag 21

In deel 2 zijn de 100 inmiddels 21 dagen op aarde. Ze zijn de eerste en enige mensen die sinds eeuwen weer voet zetten op de aarde – denken ze tenminste. Het lijkt erop dat de 100 samen moeten werken om zich te verdedigen tegen een onbekende vijand. Wells doet verwoede pogingen de groep bij elkaar te houden, terwijl Clarke op weg gaat naar Mount Weather, op zoek naar andere kolonisten. Bellamy denkt alleen maar aan zijn zusje Octavia en wil haar koste wat het kost redden. En op het ruimteschip staat Glass voor de onmogelijke keuze tussen de liefde van haar leven of haar eigen leven. 


Titel: Dag 21 #2 De 100
Auteur: Kass Morgan
Aantal bladzijdes: 288
Speelt zich af in: Aarde
Uitgeverij: Blossom Books

Samenvatting

De mensen uit de ruimte zijn nu op de aarde belandt. Het gaat goed totdat ze ontdekken dat er nog mensen op de aarde leven. Bellamy zet zijn zoektocht voort naar zijn zusje. En wat speelt er tussen Bellamy en Clarke?

Mijn mening

Naast de super mooie cover zit er in elk deel van de 100 zit er een hele mooie kaart van de sterren in, in de kleuren van de cover. Het schetst voor mij al een beeld over waar het verhaal zich afspeelt. Dit was dan vooral van toepassing op het eerste boek.

Ik vind De 100 echt geweldig en toen ik aan Dag 21 begon had ik eigenlijk wel hoge verwachtingen. Vooral wat betreft Clarke en Bellamy. Laat ik eerlijk zijn waarom is het leven zo moeilijk dat die twee niet gewoon bij elkaar kunnen zijn? Waarom moet Morgan daar weer zo moeilijk over doen?

Maar ondanks alles blijf ik gewoon tot de laatste bladzijde geboeid. Wat is er met die aardse mensen? En waar leven ze? Dat zijn toch wel de twee grootste vragen die in dit boek worden beantwoord. Ik ben blij dat ik de antwoorden heb en doordat dat pas tegen het einde beantwoordt wordt komen er juist meer vragen. 


Like always eindigt ook Dag 21 met een enorme cliffhanger. Kan ik niet alvast Thuis krijgen? Ik heb best wel van Dag 21 genoten en zou het liefst in die feeling blijven hangen maar helaas verschijnt Thuis pas in mei.

Ik geef Dag 21 4/5

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten